Seo

Cand vine vorba de optimizare pentru motoarele de cautare (SEO, pe scurt), lucrurile sunt intr-o continua dezvoltare si evolutie. In urma cu niste ani, era relativ usor pentru orice webmaster sa isi aduca site-ul pe prima pagina a Google utilizand chiar si metode grosiere de manipulare a rezultatelor afisate de motoarele de cautare.

Totusi, pe masura ce ponderea rezultatelor artificiale afisate in primele pagini ale Google (si nu numai) a inceput sa creasca pentru keyword-urile competitive, numarul de contra-masuri luate de Google si de celelalte motoare de cautare a inceput sa creasca in incercarea de a opri acest asalt si de a da o sansa tuturor proiectelor.

Scopul Google este sa afiseze in primele pagini cele mai bune rezultate pentru utilizatori, astfel incat si clientii platitori sa aiba de castigat, cat si utilizatorii obisnuiti. Tocmai de aceea sa lucreaza la eficientizarea algoritmilor care stabilesc care site merita sa fie pe care pagina pentru anumite keyword-uri, in baza unor factori variabili, dar care sunt suficient de puternici astfel incat sa poata duca la un clasament. Ca acesti algoritmi pot fi influentati de campanii de actiuni extrinseci, asta e un subiect pe care il dezbatem mai jos, insa ideea de baza e ca Google are nevoie ca site-urile sa fie optimizate pentru motoarele de cautare, deci nu are nimic impotriva celor care fac SEO atat timp cat actiunile lor respecta niste reguli.

Masuri simple de implementat

Practic, Google descurajeaza actiunile artificiale, dar si spam-ul. De aceea, primul lucru care trebuie facut trebuie sa presupuna optimizarea onsite, respectiv optimizarea site-ului in sine. Asa presupune printre altele:
1) Eliminarea keyword-urilor in exces din titlu si din continut;
2) Reglarea densitatii cuvintelor cheie in pagini. Google e un motor de cautare suficient de inteligent cat sa is idea seama despre ce e vorba pe o pagina, deci nu este nevoie de bombardarea frazelor cu aceleasi keyword-uri la fiecare 100 de cuvinte;
3) Eliminarea continutului duplicat intern. La acest capitol este nevoie de putina finete, insa in principiu, se urmareste eliminarea tag-urilor indexate de doua ori, adaugarea de continut unic in paginile in care este necesara preluarea textului de pe alta pagina. Nu in ultimul rand, trebuie verificat daca nu cumva intregul site este indexat de doua ori, atat in forma de http://www.numesite, cat si in forma http://numesite.
4) Inlocuirea eventualului continut duplicat cu continut unic. Asta inseamna descrieri unice pentru produse (plus ca descrierile creative, dar bine facute, cresc sansele de vanzare). De asemenea, Google pune accent si pe experienta utilizatorilor, deci asta inseamna poze cu dimensiuni reduse, implicit pagini care se incarca mai rapid;
5) Refacerea arhitecturii site-ului, astfel incat sa se poata naviga usor, fiecare articol sau element sa fie incadrat corespunzator;

Adevaratele rezultate, insa, vin din optimizarea offsite, pe baza unei multitudini de factori printre care se numara share-urile in retelele de socializare, puterea brand-ului din spatele site-ului, puterea link-urilor primite de la alte site-uri, mentionarea brand-ului si asa mai departe. In principiu, aveti nevoie de o gama de link-uri care sa para cat mai naturala, pentru ca da, link-urile fac diferenta.
Au apus vremurile in care se putea introduce site-ul in 200-300 de directoare web si in cateva directoare de articole, iar asta sa garanteze pozitii fruntase. Este nevoie de un profil care sa para cat mai natural, cu link-uri din surse puternice (dar nu numai), care sa fie obtinute constant. Unul dintre cele mai mari semnale de activitate artificiala, care aduce fara discutii o penalizare, este obtinerea de link-uri intr-un scurt timp, mai ales daca site-ul promovat nu apartine unui brand prea mare. Daca ar fi sa punem cateva reguli, atunci ele ar fi asa:
1) Nu cumparati link-uri din ferme de advertoriale. Sunt site-uri transformate intr-un soi de directoare de articole, care pot declansa semnale de alarma atunci cand acelasi site are link-uri predominant din aceste articole;
2) Nu obtineti numai link-uri care nu prezinta atributul “rel=nofollow”, pentru ca in mod normal, acest atribut este destul de prezent la majoritatea link-urilor obtinute natural;
3) Nu cumparati link-uri ieftine sau, mai rau, nu plasati link-uri in surse oferite gratuit, care deja contin numeroase alte link-uri externe;
4) Nu incercati sa copiati link-urile competitorilor, pentru ca asta nu garanteaza obtinerea unei pozitii fruntase, mai ales ca nu stiti daca nu cumva fix acele link-uri le vor atrage o penalizare la urmatoarul update de algoritm.