Seo

Pe o piata tot mai concurentiala, nevoia de a face pasul in fata, de a scoate capul din multime este tot mai pregnanta. Fie ca vorbim de o multinationala sau de o afacere mai mica, una dintre cele mai ieftine metode de a atrage clienti (sau de a lua clienti de la concurenta) o reprezinta optimizarea pentru motoarele de cautare. Daca multinationalele isi permit, de regula, sa investeasca masiv in promovare si in reclame, in cazul micilor afaceri bugetele de marketing si investitii in online sunt relativ reduse, motiv pentru care e nevoie de campanii de optimizare facute bine, astfel incat rezultatele si vizibilitatea sa se mentina si la mult timp dupa ce investitiile initiale in costurile de optimizare vor fi fost amortizate.

In plus, pentru ca trebuie sa fim pragmatici, adevarul este ca:

1) Competitorii investesc deja in campanii SEO, ori asta inseamna sanse mai mari de vizibilitate pentru ei, implicit potentiali clienti pierduti, lucru care nu trebuie sa se intample;
2) Pe o piata concurentiala, a prinde primele pozitii pentru un anume serviciu, fie el si local, inseamna atragerea a peste 80% din vizualizarile aferente cautarilor respective. Majoritatea celor care intentioneaza sa apeleze la un serviciu cauta un review credibil, eventual pareri ale oamenilor din acelasi oras cu privire la serviciul pe care intentioneaza sa-l contracteze.
3) Prezenta in online este necesara chiar si pentru cei care urmeaza sa se prezinte fizic la punctual de lucru. Cei care investesc in seo local profita de faptul ca prea putini dintre competitori (cel mai adesea) fac eforturi in acest sens si cu o simpla adresa pusa pe harta pe Google Maps se pot atrage potentiali clienti direct la sediu.
4) Trafic mai mult pe site inseamna sanse mai mari la conversii; ori in cazul afacerilor mici cu servicii specifice, asta inseamna cel putin un client in plus dobandit, iar pentru concurenta cel putin un client pierdut;
5) Cu cat site-ul este mai prezent pe pozitii fruntase, cu cat exista mai multe referinte (fie ele si artificiale, din advertoriale), cu atat creste gradul de incredere in brand.
6) In ciuda la ce se vehiculeaza, SEO nu o sa dispara prea curand, atat timp cat e facut cu cap, preferabil de o companie cu portofoliu si rezultate dovedite; ori atat timp cat asta aduce beneficiile anterior mentionate si are un raport cost/conversii satisfacator, lipsa unei strategii SEO locale ar reprezenta un dezavantaj major.

Nu in ultimul rand, e nevoie de o strategie SEO locala pentru a evita ca la cautari locale sa apara rezultate generale, respectiv companii mari, eventual multinationale care activeaza in acelasi domeniu si nu companiile micute, locale, care ar trebui sa apara de fapt.